I’m currently writing my diploma thesis which will be finished during July 2008. I try two find answers to the following questions:
- Which categories of public displays exist?
- Which aspects affect user attention on public displays and digital signage?
- The Expectation Gap on Digital Signage
More information and a PDF version will be added after I’ve finished my work.
Abstract
The price of LCD and plasma displays is decreasing during the last years and more and more displays are installed in public places. The main problem of these public displays is that they are generally not recognized by people walking by. This work tries to find answers to the question, why do people not recognize these public displays, even if more and more of them are installed through city centers and pedestrian areas. There is currently no categorization or classification of public display system available, which is additionally done during this work to provide an overview of public display systems. Furthermore, this work identifies aspects which affect the attention of people on public displays and how the attention can be improved. Finally, this work answers the questions, what do people expect on public displays and why their expectations are generally not satisfied. Approaches to solve these problems are presented.
Kurzfassung
Die Kosten für LCD- und Plasmabildschirme sind in den letzten Jahren merklich gesunken. Dies ist ein Grund dafür, dass mehr und mehr dieser Bildschirme in der Öffentlichkeit installiert und betrieben werden. Ein Hauptproblem dabei ist, dass niemand diese Bildschirme wahrnimmt oder betrachtet. Diese Arbeit versucht Antworten auf die Frage zu finden, warum Leute diese öffentliche Bildschirme nicht wahrnehmen, auch wenn die Anzahl von öffentlichen Bildschirmen in Innenstädten und Fußgängerzonen immer mehr zunimmt. Zurzeit gibt es keinerlei Einteilung oder Klassifizierung von öffentlichen Bildschirmsystem. Diese Arbeit führt eine solche Klassifizierung durch, um einen Überblick über Typen von öffentliche Bildschirmsystemen zu gewinnen. Zusätzlich werden mit Hilfe von Interviews Faktoren identifiziert, die Einfluss haben auf die Aufmerksamkeit von Personen auf öffentliche Bildschirme. Diese Faktoren können dazu genutzt werden, die Aufmerksamkeit zu verbessern, die öffentliche Bildschirme erzeugen. Am Ende werden die Fragen beantwortet, was Personen überhaupt auf oder von öffentlichen Bildschirmen erwarten und warum diese Erwartungen in der Regel nicht erfüllt werden. Es werden Ansätze präsentiert, wie diese Probleme evtl. behoben werden können.
Schreibe den ersten Kommentar